1. ePower-Forum, die Diskussionsplattform für E-Mobilität mit Bikes, Leichtfahrzeugen, Autos und PLEVs.
    Information ausblenden

Projekt: Bosch-Performance mit Gasgriff

Dieses Thema im Forum "Moped" wurde erstellt von Manfred, 21.02.2016.

  1. Manfred

    Manfred Guest

    Für tomtomvoj angelegtes Thema. Er möchte einen Bosch-Performance mit Gasgriff ausstatten.

    Da hierdurch wohl Unterstützung ohne Treten über 10 km/h möglich sein dürfte, habe ich das Thema in der L3e-Rubrik angelegt.

    Ein solches e-Bike muss natürlich für öffentliche Straßen in D/A/CH/F/... eine Zulassung per Einzelabnahme erhalten oder darf nur auf Privatgelände gefahren werden.
    Bitte keine weiteren rechtliche Diskussionen in diesem Thema, macht dazu ggf. einen gesonderten Thread auf.
     
    Wolf gefällt das.
  2. tomtomvoj

    tomtomvoj Guest

    Sorry for English - i will be very grateful for translation

    Hi
    so after winter of development there is already success and i have working gas button for bosch performance. Its just button instead of regulator because its much easier to integrate into cockpit and for this kind of power its completely satisfying /no wheelie :)/ . There is possibility to tune motor max rev and power via android app - so it can work as unlimited power adjustable speed scheibenhilfe.
    There is plenty of power for cruising. It can be also used in technical mtb passage - where pedaling sometimes mean hit some steps /pedal clearance/ etc etc...

    Ill make some videos and post them here - if there is some interest in this.

    Tomas


     
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 17.03.2016
    Hexa, OWE, Wolf und einer weiteren Person gefällt das.
  3. derb

    derb

    Beiträge:
    6
    Ort:
    Auf dem Trail
    Hi Tomas,
    great respect for your work.
    Can you tell us how you did it?
    In your other video on Youtube, I see how you're going with three lines to the engine board.
    Do you give the board an analog voltage signal at the point where the torque sensor goes to the board?
     
    Zuletzt bearbeitet: 18.03.2016
  4. tomtomvoj

    tomtomvoj Guest

    Edit to answer question.
    The board didnt feed but rather modify original signal from TQ sensor - so original functionality of TQs is intact.


    Hi Derb,
    Thanks for kind words. Unfortunately is not that simple. Its not simple static signal - it has mimic signal from real pedaling. From this motor electronic determine cadence and power. Otherwise it display error 500.
    Right now it is on bigger development board - but i want to make special very small dedicated board for clean installation - blutooth for setup etc. Unfortunately it will be very expensive for me if i only make one board so i want offer some boards /or full setup/ for sale to share development and production costs. If there will be interest in this. I want to start discussion here what kind of functionality people want and what kind of integration are people willing to accept. I mean - Is wireless a must? Also it is possible to make it with speed delimiter integrated,
    Integration with bosch intuvia remote - in new remote with gas button... etc etc.

    So is there interest? :)

    If so please start discussion about what you want. I can be in German - i understand just cannot write.

    Many thanks

    Tomas
     
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 18.03.2016
  5. derb

    derb

    Beiträge:
    6
    Ort:
    Auf dem Trail
    Das mache ich doch gerne :)

    Ich kann dich verstehen wenn du dein Wissen nicht öffentlich teilen möchtest, schließlich war das bestimmt eine ganze Menge Arbeit und zahllose schlaflose Nächte.
    Bis ich mein eigenes Speed Tuning fertig hatte verging auch mehr als ein halbes Jahr und dauerte unzählige Testfahrten bis es dann wirklich in jeder Situation problemlos lief.

    Mein Anreiz ist es halt die Sachen zu verstehen um dann selber etwas dafür entwickeln zu können.
    Ich hatte schon mal beim Bosch Classic versucht das Signal vom Drehmoment- und Kadenzsensor zu manipulieren, leider ohne Erfolg :cry:
    Der Classic Motor hatte einen sehr aufwendigen Drehmomentsensor der nach dem magnetoelastischen Effekt die Kraft misst und war somit auch einer der Gründe für Bosch gewesen für den Performance Line den Drehmomentsensor billiger (und einfacher?!) zu machen. Sobald ich an einen Active/Performance Line Motor komme möchte ich das dort auch noch mal ausprobieren.

    Wenn es allerdings von den Kosten her überschaubar bleibt wäre ich auch nicht abgeneigt mich daran zu beteiligen. Vor allem so eine saubere Lösung ohne Zusatzkabel und bedienbar über die Intuvia/Nyon Fernbedienung wäre was feines was bestimmt bei vielen Leuten anklang finden würde (y)

    Ich hoffe du kannst meinen Text verstehen, ansonsten muss ich noch mal versuchen auf Englisch zu schreiben :eek::D
     
  6. tomtomvoj

    tomtomvoj Guest

    I understand completely fine :)

    No its not that i dont want to share. I can show everything. Just ask. It will cost in 100E range. One cannot make it cheaper for yourself when start count labour, platine design, manufacturing etc. Its just not rentable for one piece. Neither for me so i want share development and production cost.
     
  7. jam1

    jam1 Guest

    hallo, wäre sehr interessiert. Wie läuft das ungefähr ab und wie teuer wäre sowas?

    gruß
     
  8. tomtomvoj

    tomtomvoj Guest

    I answer in english - i hope you understand

    You are just second one interested :(
    I need a least 10 people to start. Ill post some new videos on youtube. Maybe it raise interests... :) I hope. Price will be cca 100E. Board with programed micro controller /super small waterproof/ and some ergonomic switch. For now - the prototype bredboard and programing was made by friend of mine for free. He do this for living and i cannot ask him to design final board for free. He already spend many hours on this. Or maybe there is some pcb designer which can do this for us - I'm open to all possibilities.
     
  9. tomtomvoj

    tomtomvoj Guest

    Some new video


    Sorry for non-fancy, non- action video but i just want demonstrate possible purpose. There is classic MTB obstacle - a step which cannot be peddaled. You must use either momentum or synchronize peddaling with obstacle - which isnt easy. With gas its very easy.
     
    derb, Wolf und OWE gefällt das.
  10. jam1

    jam1 Guest

    thats great, i hope you find a few more people soon.
     
  11. tomtomvoj

    tomtomvoj Guest

    Thanks for support!
    As i rode with gas - one of benefit is really usable and really strong schieben hilfe. It can literaly pull you up in a steep terrain where is impossible to ride.
     
    OWE und Wolf gefällt das.
  12. Hexa

    Hexa

    Beiträge:
    322
    Ort:
    Müllenbach
    Fahrzeug:
    E-Moped (DIY Vector)
    Im designing PCB´s for a long time with EAGLE Layout Editor.
    If you are able to post the schematic here i can design the PCB for free :)
     
    OWE und Wolf gefällt das.
  13. tomtomvoj

    tomtomvoj Guest

    Ok.
    Its basicaly - paralax propeller microprocessor + its necessary surrounding - voltage regulator etc. - digital potentiometer and blutooth module. It will be very good to integrate speed derestriction in same module - which will demand another parts - but it should be easy. - we can use propeller for this.

    Right now we use some of his board /friend which help/ - made for other purpose. - with just breadboarded - digipot /its TQ sensor signal generator/. I have no schematic to speak just this board. But ist very easy and propeller has good documentation.

    Do you want to participate?
     
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 06.04.2016
  14. omni

    omni Guest

    I would like to build this too. Can you help me? If you build something like this I would like to buy it...if not, where can I learn how to do it?

    I will open my performance line next WE because of a rotten bearing, would be nice to know where to start...
     
  15. Rome89

    Rome89

    Beiträge:
    1
    Ort:
    GER
    Gibt es hier nähere Infos? Ich bin ebenso im Besitz eines Pedelec mit Bosch Performance CX Motor und suche nach einer Möglichkeit es auch mit Handgas betreiben zu können.
     


  1. Diese Seite verwendet Cookies, um Inhalte zu personalisieren, diese deiner Erfahrung anzupassen und dich nach der Registrierung angemeldet zu halten.
    Wenn du dich weiterhin auf dieser Seite aufhältst, akzeptierst du unseren Einsatz von Cookies.
    Information ausblenden